piątek, 19 lutego 2010

Czekoladowe Brownie z orzechami


Uwielbiam mieć pretekst do zrobienia czegoś. Tym razem w roli Pretekstu występuje Czekoladowy Weekend, który się właśnie zaczyna, a w roli Czegoś Ciasto Brownie, którego zrobienie kusi mnie już od jakiegoś czasu, ale zawsze brakuje w domu czekolady. Dziś całe szczęście czekolady nie zabrakło w sklepie ;)
Mam kilka przepisów na Brownie. Różnią się od siebie czasem nieco. Na pierwszy rzut wybrałam ten:

200 g gorzkiej czekolady,
200 g masła,
115 g mąki,
300 g cukru,
200 g włoskich orzechów,
6 jajek.

Masło i połamaną w kostki czekoladę rozpuścić w misce ustawionej nad garnkiem z delikatnie gotującą się wodą.
Białka ubić na sztywną pianę, dodać żółtka, a następnie stopniowo dodawać cukier i mąkę cały czas miksując.
Na koniec wlać ostudzoną czekoladę z masłem.
Dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia ciast, przelać przygotowane ciasto i wyrównać powierzchnię.
Ciasto posypać orzechami i wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika. Piec około 30 minut.

Gdyby ktoś chciał spróbować polecam jednak piec ok.10minut krócej - mój piekarnik jest powolny ;)

1 komentarz:

  1. mam wlasnie ochote na brownies... muszę jutro koniecznie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń