czwartek, 29 kwietnia 2010

urodzinowe przygotowania

Wczoraj moje Słońce miało urodziny, ale w związku z tym, że dzisiejszy dzień pracujący, a jutrzejszy wolny postanowiliśmy zrobić mu niespodziankę dzisiaj i w ten oto sposób niemal cały dzień spędziłam w kuchni. Troszkę się napracowałam, ale było warto - tak mi się przynajmniej wydaje. Zanim więc galaretka zastygnie podzielę się z Wami trzema nowymi przepisami.

Sałatka z porem itd.

2 pory
4 ogórki konserwowe
pół słoika (dużego) pieczarek marynowanych
20 dag sera żółtego
puszka kukurydzy
filiżanka majonezu
pieprz biały, pieprz ziołowy, sól


Pory prawie całe drobno kroimy, soli i odstawimy do lodówki na ok. godzinę. Pieczarki i ogórka kroimy w kostkę, ale nie za drobną. Ser ścieramy na grubych oczkach.
Majonez mieszamy z pieprzami wedle uznania.
Całość mieszamy

Sałatka z ryżem, kurczakiem i brzoskwiniami

4 torebki ryżu, aczkolwiek następnym razem wezmę 3
prawie 2 puszki brzoskwiń
3 spore filety z kurczaka
duża garść orzechów
garść rodzynek
2/3 szklanki majonezu
pieprz
syrop z brzoskwiń


Ryż gotujemy i studzimy. Kurczaka doprawiamy (ja użyłam przyprawy do kurczaka po węgiersku, złotego kurczaka i curry) i smażymy. Brzoskwinie kroimy w kostkę. Rodzynki moczymy (można pokroić), orzechy drobno siekamy. Majonez mieszamy z pieprzem i niewielką ilością syropu. Całość mieszamy.

Torcik z masą serową

Biszkopt:
6 jajek
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masa serowa:
2 galaretki cytrynowe
25 dag białego sera
½ litra śmietany 30%
2 łyżki cukru pudru

Wierzch:
brzoskwinie
2 galaretki brzoskwiniowe


Ubić białka na sztywną masę, dodać cukier i dalej ubijać. Następnie dodać żółtka i jeszcze ubijać. Dodać mąkę, proszek do pieczenia i delikatnie wymieszać. Ciasto wylać do wysmarowanej tłuszczem dużej tortownicy (o średnicy 26-28 cm). Włożyć do nagrzanego piekarnika i piec około 30 minut w temperaturze 170-180 °C. Następnie biszkopt ostudzić i podzielić na 3 części.
Dwie galaretki cytrynowe rozpuścić w 2 ½ szklanki gorącej wody i ostudzić. Lekko tężejącą galaretkę dodać do zmielonego białego sera i wymieszać. Śmietanę ubić z cukrem pudrem, a następnie dodawać do niej masę serową dalej miksując.
Na część biszkoptu wyłożyć połowę masy serowej i przykryć ją drugą częścią biszkoptu, czynność powtórzyć.
Można niewielką ilość masy zostawić na posmarowanie wierzchu. Ja zapomniałam i musiałam smarować wierzch dżemem brzoskwiniowym. Na wierzch ułożyć kawałki brzoskwiń i zalać tężejącą galaretką.
Gotowe ciasto schłodzić w lodówce.


A tym czasem pędzę się zbierać

3 komentarze:

  1. Hmmm, wygląda apetycznie. Z chęcią wypróbuję sałatkę z porą - dzięki za przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. po degustacji mogę powiedzieć, że do sałatki z pora następnym razem dodałabym więcej ogórka, a może nawet zamiast konserwowego użyłabym kiszonego, za to z ryżem rewelacja! mimo tego, że rodzynek nie lubię

    OdpowiedzUsuń